A Hungaricool a SPAR Magyarország és a K&H által közösen szervezett termékverseny. A Hungaricool célja kettős: egyrészt új, eddig még széles körben - országos kiskereskedelmi láncokban - nem kapható termékekkel bővíti az INTERSPAR üzletek kínálatát, másrészt segítséget, szakmai támogatást és piacra kerülési lehetőséget nyújt hazai vállalkozások számára.

A 2023-ban induló új, 4. Hungaricool termékverseny végére újabb 10 hazai vállalkozás újdonságai kerülhetnek fel az INTERSPAR áruházak polcaira. A verseny lényege változatlan, újdonság viszont az, hogy a társszervező K&H által személyre szabott pénzügyi tanácsadást és finanszírozást is kaphatnak a nyertesek, ami további segítséget nyújt a szintlépéshez.

Ahhoz, hogy a te termékeid is köztük legyenek, néhány praktikus tanáccsal szeretnénk segíteni, amiket kérdés-felelet formában jelentetünk meg.

A legfontosabb persze, hogy jelentkezned kell; ezt 2022. december 6-ig teheted meg, az online jelentkezési kérdőív kitöltésével.

A jelentkezés előtt az is elengedhetetlenül fontos, hogy figyelmesen olvasd el a részletes pályázati kiírást!

Van egy fantasztikus ötletem. Jelentkezhetek ezzel a versenyre?

A Hungaricool kifejezetten termékverseny, vagyis ahhoz, hogy sikerrel jelentkezhess a versenyre, egy termékkel, vagy termékcsaláddal kell rendelkezned.  A Hungaricool nem ötlet-, vagy startup-verseny. Nálunk a verseny végére megfelelő mennyiségű és minőségű termékkel kell rendelkezned, hogy ezek egyszerre megjelenhessenek valamennyi INTERSPAR üzletben.

Milyen termékekkel érdemes pályázni? 

Arról, hogy milyen termékkategóriákban pályázhatsz (food és non-food) részletes leírást találsz a pályázati kiírásban. Ahhoz, hogy sikeresen szerepelhess, érdemes átgondolnod, hol helyezkedik el a terméked a SPAR (vagy akár a hazai kiskereskedelem) kínálatában. Ha olyasmit kínálsz, amiből sokféle van, nagy a kínálat, nehezen tudod észrevétetni magad. (Akkora marketing kampányra, ami ehhez kellene, nem lesz lehetőséged.) Legalább ilyen nehéz egy újdonság. Egy, a hazai piacon ismeretlen termék bevezetése. Nem lehetsz ott minden áruházban és nem magyarázhatod el a vevőknek, milyen szuper a terméked. A legjobb, ha valahol a skála közepén vagy.

A korábbi években átlagosan 100 pályázó indult a versenyen, belőlük 10 nyerhet. Gondold át, vizsgáld meg, hogy a te terméked benne van-e a felső 10 százalékban?

Ki nevezhet a versenyre? (Indulhatnak határon túli vállalkozások is?) 

A Hungaricool pályázati kiírásából egyértelműen láthatod, hogy csak Magyarországon hivatalosan bejegyzett, legalább egy üzleti évet lezárt vállalkozások jelentkezhetnek. Mi nem a jelentkezők  születési anyakönyvi kivonatát nézzük, vagyis ha valaki rendelkezik a vállalkozás alapításához szükséges feltételekkel, nem 3 napja alapította a cégét és teljesíti a kiírásban szereplő többi feltételt is, akkor nincs akadálya a pályázásnak. Feltétel még, hogy a terméket Magyarországon gyártsák. Külföldről behozott termékekre alapíthatsz sikeres vállalkozást, de ilyennel a Hungaricoolon nem versenyezhetsz.

Kell-e komolyabb tőke ahhoz, hogy részt vegyek a Hungaricool versenyen?

Nem kell, a versenyen való részvétel ingyenes, nevezési díj nincs. Ha terméked bejut a legjobbak közé, a minőségbiztosítási audittól a címkevizsgálatig a SPAR minden költséget áll.

Neked kell viszont a termékminták költségét viselned és téged terhelnek az esetleges szállítási költségek is. Ahogy a pályázati kiírásban is olvashatod, a te befektetéseid közé tartozik még egy 1-2 napos személyes egyeztetés is a SPAR szakembereivel.

Mi az a tulajdonság, amire a pályázónak leginkább szüksége van a sikerhez?

Bátorság. A jelentkezőnek tisztában kell lennie vele, mi vár rá. Ahhoz, hogy valaki egy helyi piacra termelő kisvállalkozásból egy országos hálózatot ellátó beszállítóvá váljon, óriási utat kell megtennie. Nem is tagadjuk, hogy ez rengeteg munkát, komoly erőfeszítést igényel. Az eddigi versenyeken is voltak, akik menet közben feladták, kiszálltak. Akik viszont eljutottak a célig, egy új szintre tudták vinni vállalkozásukat. A korábbi győztesek többsége megtartotta a verseny során szerzett lendületet és máig sikeres a piacon.

A Hungaricool eddigi tapasztalatai alapján mi úgy látjuk, hogy a siker 50 százaléka a jó termék, a másik 50 százaléka az emberi tényező. Ha egy vállalkozó nem teszi oda magát, nem tud maga alá erős csapatot építeni, nem fog a győztesek közé jutni. Akinek viszont jó a terméke, komolyan veszi a versenyt, jó eséllyel bejuthat a győztes 10-be!

Reméljük, sikerült megválaszolnunk a leggyakrabban felmerülő kérdéseket. Maradt még mondanivalónk, így folytatjuk témát, de tőletek is várunk további kérdéseket. Ha bármiben tudunk segíteni, bátran lép velünk kapcsolatba a hello@hungaricool.hu email címen keresztül.