Megbízók és ügynökségek világszerte az iparág kiemelkedő, egyedülálló szakmai elismeréseként tekintenek az Effie Awards-ra, amely a sikeres és hatékony marketingkommunikáció különböző formáit díjazza. 1968 óta a “marketing Oscar”-jának is nevezett Effie megnyerése a teljesítmény globális szimbólumává vált, Magyarországon 22. alkalommal díjazták a legjobbakat.
Idén 55 pályázat jutott a shortlistre 27 kategóriában, köztük a SPAR két pályázata is. A magyar verseny kétfordulós zsűrijében mintegy 100 zsűritag, az iparág elismert szaktekintélyei foglaltak helyet, akik az Effie nemzetközi standard szabályrendszere alapján értékelték a beérkezett pályaműveket. A Régiók Kincsei kampánya a “Társadalmi célú kampányok – CSR - Márkák, vállalatok / doing good” kategóriában bronz Effie díjat nyert, míg a Hungaricool “Image” kategóriában lett finalist díjas. Az Effie-re csak eredményes kampányokkal érdemes nevezni, így már a shortlistre jutás is komoly szakmai méltatást jelent. A szigorú zsűrizési szabályoknak köszönhetően “Image” kategóriában idén nem is volt első három helyezett, míg a “Társadalmi célú kampányok” kategóriában idén nem osztottak aranyat.
Tollas Attila, a SPAR Magyarország regionális beszerzési csoportvezetője és a két program vezetője a díjátadón azt nyilatkozta: „Nagyon örülünk, hogy mindkét magyar beszállítókat támogató projektünkkel, a Régiók Kincseivel és a Hungaricoollal is bekerültünk a legjobbak közé. Hatalmas szakmai elismerés ez, ami többek között azt is bizonyítja, hogy olyan remek csapattal dolgozunk együtt, melynek minden tagjára büszkék lehetünk.”