Az előző versenyek sikerét is felülmúlva rekordmennyiségű pályázat érkezett: 174 cég 301 termékkel, termékcsaláddal nevezett a Hungaricool versenyre. A legjobb 10 termék kiválasztása óriási feladat és felelősség a zsűri számára.

“Nagyon örülünk hogy ekkora volt az érdeklődés az idei pályázat iránt.” - mondta Tollas Attila, a SPAR regionális beszerzési csoportvezetője, a Hungaricool projektvezetője. “Már a beérkezett termékek alapján látszik, hogy rendkívül erős a mezőny, így különleges termékekkel tudjuk majd bővíteni kínálatunkat.”

A most lezajlott első értékelési kör előtt a beérkezett nevezéseket a szervezők először egy előminősítés során formailag értékelték (megfelelnek-e a megadott adatok alapján a pályázati kiírásnak), majd a piacképesség megítélése alapján kérték be a termékmintákat. Ezeket a SPAR beszerzési szakemberei, és egy 15 fős zsűri kóstolta végig, illetve próbálta ki. A zsűriben a SPAR vezetői és a társszervező K&H szakemberei mellett gasztrobloggerek - többek között a SPAR kommunikációjában is aktív szerepet vállaló, és a hazai gasztrokultúrában otthonosan mozgó Fördős Zé -  is részt vettek. Az értékelési szempontok között az “érzékszervi tesztelés” (ízlelés, szaglás, külső megjelenés) mellett szerepet kapott a piacképesség vizsgálata, a fenntarthatóság és a csomagolás minősége is.

Az óriási mennyiségű termékminta zsűrizése csak több körben lehetséges. A  folyamat ezután majd az eredmények kiértékelésével folytatódik, majd a dobogós helyen szereplő cégekkel megkezdődnek a személyes tárgyalások a részletekről. 

A versenyzők és a szervezők (és remélhetően a leendő vásárlók) is izgatottan várják, hogy megszülessenek az eredmények, majd megkezdődjön a SPAR Beszállítói Akadémia felkészítő mentorprogramja és végül 2023 tavaszán kikerüljenek az új Hungaricool nyertes termékek az INTERSPAR áruházak polcaira.